Sunday, November 22, 2009

Program Sehari Bersama PKK Zon B'sar Utara


Perasmian Program Sehari Bersama
PKK Zon Bangsar Utara

Pada 21/11/2009 satu program bersama PPM PKK Zon Bangsar Utara dimana beberapa buah Sekolah Rendah telah mengambil bahagian antaranya ialah SK La Salle (1),SK Saraswati, SK Brickfield (2),SK Taman Tun Dr Ismail dan SK Brickfields (1) sebagai Penganjur dan Tuan Rumah dengan kerjasama Pihak Zon Bangsar Utara, yang di sertai oleh seramai 30 orang PKK.

Objektif Program ini diadakan ialah untuk saling mengeratkan lagi dan saling mengenali Pemimpin PKK (Akela) yang terdapat di Zon Bangsar Utara.Walaupun hanya beberapa buah sekolah yang hadir tetapi program ini telah menjadi batu loncatan untuk pihak Zon terus berhubung dengan sekolah-sekolah yang berada di bawah Zon Bangsar Utara.

Pemimpin – pemimpin yang hadir juga memberi sepenuh kerjasama bagi menjayakan program ini, di mana pemimpin (Akela) sendiri dengan sukarela memberi tunjuk ajar dan bertukar-tukar pengetahuan serta pengalaman yang mereka ada di dalam bidang masing-masing kerjasama inilah yang kita harapkan di masa hadapan.

Selain itu program ini juga menjadi langkah pertama didalam memperbanyakan lagi program untuk Pengakap Kanak-Kanak. Walaupun banyak program yang diadakan tetapi kebanyakannya menjurus kepada Unit Pengakap Muda dan Remaja.

No comments:

Post a Comment